Zakładane cele
Podczas opracowywania cyklu szkoleń dla pracowników instytucji kultury, przywiązywaliśmy szczególną wagę do uwzględnienia dobra klienta o szczególnych potrzebach. Nacisk położyliśmy nie tylko na wygodę psychiczną i fizyczną widzów, ale podczas narad dążyliśmy do stworzenia modułu szkoleniowego, który będzie w pełni uwzględniał indywidualne potrzeby klientów. Poprzez podsumowanie wcześniej omawianych strategii został określony główny cel szkoleń – czyli w jaki sposób efektywnie komunikować się z osobami o szczególnych potrzebach.
W ramach zakładanych celów szkolenia dąży się do opanowania nie tylko umiejętności związanych bezpośrednio z obsługą, ale także skoncentrowania się na rozwoju empatii, zrozumieniu różnorodności potrzeb widza oraz skutecznemu przekazowi informacji. Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję zdobyć wiedzę z jakimi barierami zmagają się osoby o szczególnych potrzebach oraz zostaną przedstawione zasady savoir-vivre podczas kontaktu z osobami z niepełnosprawnościami. Osoby biorące udział w szkoleniu dowiedzą się co zrobić w przypadku braku takiej dostępności, a także jak dostosować się do zróżnicowanych wymagań osób z niepełnosprawnościami. Wykorzystując metodę case study, przedstawione zostaną konkretne techniki pomocy w sytuacjach zagrożenia.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy oprócz zdobycia praktycznych umiejętności z obsługi klienta o szczególnych potrzebach poszerzą swoją świadomość i zrozumienie potrzeb widzów, co stanowi kluczowy element budowania bardziej otwartego i inkluzywnego środowiska kultury.
Dodaj komentarz